Baggage

Baggage

Immediately after revealing the loss, partial damage or full destruction of baggage or its delay inform about it:

  • officials of the carrier (e.g. airline), if the baggage were handled under its responsibility;
  • officials of hotels, guest houses, holiday homes, etc. or parkings, garages, transport organizations, if the baggage were passed under their responsibility;
  • in all other cases - the local law enforcement bodies or other authorities

by submitting the relevant claim on loss, full or partial damage of the baggage;

In case of robbery, theft or accidental loss of money or credit cards – immediately address to the local law enforcement authorities with a written claim;

Receive and save all documents confirming the facts of loss (damage, baggage delay) from the above mentioned authorities;

Within 24 hours (excluding weekends and holidays) from the moment of insured event notify us by the phone number +38 044 299 78 87 (in working hours from 09.00 till 18.00 on Kiev time, on Friday - till 17.00).

Within 30 calendar days after finishing your trip contact us for insurance compensation according to the procedure described in section Insurance Compensation

© 2013-2022 PJSC «European Travel Insurance»
Site development:  Webberry
Часто задаваемые вопросы
  • 🌏 Как быстро я могу оформить страховку ❓

    Оформление 🎒 туристической страховки на нашем сайте не займет более 10 минут Вашего времени 🚀 .

  • 🌏 Как получить страховое возмещение ❓

    Для получения страхового возмещения, 💸 пожалуйста,  заполните заявление установленной формы и приложите копии и оригиналы необходимых документов. 💼 Полный пакет документов отправьте нам почтой.

  • 🌏 Могу ли я оформить страховку онлайн ❓

    Да, у нас Вы можете оформить 🛩 туристическую 🌴 страховку онлайн, не выходя из дома.

  • 🌏 Как нас найти ❓

     🇺🇦 г. Киев, ул. Спасская, 5, оф. 15 (2 этаж) 
     📞 +38 044 299 78 87